Wystawa prac to zawsze duże wydarzenie zarówno dla artysty, jak i organizatora. Wymaga dużo wysiłku i pełnego zaangażowania. Sposób przygotowania Twoich prac zależy oczywiście od rodzaju miejsca i umowy, jaką masz z organizatorem/galerią.
Pamiętaj, że rama ma uzupełniać i wzmacniać dzieło sztuki, nadając pracy poczucie kompletności i nie rozpraszając widza. Podczas wyboru materiałów na ramę/tło i koloru passe-partout, postaw na kolory i style, które nie będą odwracać uwagi od grafiki, ale płynnie się z nią komponować. Widz powinien docenić ramowanie, nie myśląc o nim zbytnio.
Rama może zarówno wesprzeć, jak i negatywnie wpłynąć na sprzedaż. Oprawianie może sporo kosztować i pochłaniać Twoje zyski. Jednak dobra współpraca z ramiarzem może zaowocować dobrze oprawionymi pracami przy jednoczesnej kontroli kosztów.


    Jesteśmy ekspertami od przygotowania opraw na wystawy

 Nasze 30-letnie doświadczenie  może dostarczyć Ci  nieocenionych porad i świeżych inspiracji





Ramowanie na konkursy plastyczne

Ramowanie na konkursy plastyczne i otwarte wystawy sztuki dotyczy zasadniczo dwóch rzeczy:- wyeliminowania ryzyka odrzucenia pracy z powodu złego, niezgodnego z regulaminem, ramowania - wysłania pracy wglądającej na tyle dobrze, aby zakwalifikować ją na wystawę.

Jaki rodzaj ramowania  jest odpowiedni dla otwartej wystawy lub konkursu plastycznego?

Organizowane konkursy dotyczą różnego rodzaju sztuki, a to z kolei wpływa na sposób oprawiania prac. Podstawą do przyjęcia prac jest regulamin konkursu, więc należy zwrócić uwagę na punkty dotyczące sposobu ramowania i dostarczania oprawionych prac. Dotyczy to przeważnie maksymalnej wielkości oprawionej pracy, sposobu mocowania zawieszeń i sposobu pakowania do transportu. Na otwartych wystawach i konkursach plastycznych obrazy układa się jeden na drugim. To oznacza, że wszystko, co znajduje się z tyłu pracy może spowodować zadrapanie lub duże wgniecenie na obrazie, który znajduje się za nim. Dlatego organizatorzy często proszą o brak mocowań z tyłu oprawionej pracy i odrzucają każdą pracę, która nie spełnia tych wymagań.

Nie zwlekaj z oprawianiem prac do ostatniej chwili. Po oprawieniu może się okazać, że wielkość ramy przekracza regulaminowy wymiar lub że dobrano złe proporcje i całość wygląda "tanio", więc trzeba dokonać pewnych korekt lub całkowicie zmienić koncepcję oprawy. Jeżeli decydujesz się wysłać swoją pracę na konkurs, to sprawdź dokładnie wszelkie informacje z poprzednich edycji.

Dowiedz się, jak były oprawiane prace, które zdobyły nagrody lub wyróżnienia. Okazuje się, że lokalizacja konkursu może mieć duży wpływ na decyzje sędziów konkursowych, a wynika to z pewnych preferencji kulturowych danego regionu. Dotyczy to również oprawy prac. Łatwo można zauważyć, że europejski gust w oprawach znacznie różni się od amerykańskiego czy azjatyckiego, a brytyjski od polskiego czy japońskiego. Warto obejrzeć zdjęcia oprawionych dzieł sztuki na wystawach w tych lokalizacjach. Należy zakładać, że sędziowie nie będą preferować rodzaju ramowania, ale nigdy nie wiadomo.

Przyjdź do nas ze swoim projektem!
Razem opracujemy najlepsze rozwiązanie dla Twojej wystawy


503341204

biuro@oprawa.com.pl

Dubois 23, Szczecin, 71-610